شارژ گاز چیلر تراکمی


معرفی چیلر اسکرو پیوسته   Stepless


برای افزایش مبرّد مراحل زیر را انجام دهید:

1- کپسول مبرّد مناسب را به انشعاب میانی چند راهه آزمایش وصل کنید .

2- شیرهای چندراهه را طوری تنظیم کنید که مبرّد از طریق انشعاب فشار سنج مکش به داخل شیلنگ مکش جریان پیدا کنید. شیرهای چندراهه را طوری تنظیم کنید که مبرّد از طریق انشعاب فشار سنج مکش به داخل شیلنگ مکش جریان پیدا کنید .

3- شیلنگ مکش را به انشعاب شارژ شیر سرویس مکش متصل کنید . قبل از سفت کردن اتصالات ، اندکی از مبرّد را آزاد کنید تا هوای محبوس در شیلنگها کاملاً خارج شود .
4-
سیلندر مبرّد را از ترازوی فنری آویزان کنید تا از وزن مبرّد اضافه شده به سیستم مطلع باشید.
5-
شیر سرویس مکش را ببندید و بعد از اطمینان یافتن از اینکه کپسول در وضعیت وارونه قرار دارد ، کمپرسور را روشن و شیر کپسول را کمی باز کنید. جهت پیشگیری از آسیب دیدگی کمپرسور شیر تخلیه کپسول را طوری تنظیم کنید که فشار مکش از bar 3 برای فرئون 12 و bar 5ر5 برای فرئون 22 تجاوز نکند . توجه : قراردادن کپسول در داخل تشت آب گرم موجب افزایش سرعت جریان مبرّد به داخل سیستم می شود .
6-
اگر سیستم نیاز به شارژ کامل دارد ،‌ مقدار مبرّد مورد نیاز آن را که روی پلاک شناسایی آن قید شده است ، به آن اضافه کنید. اگر قرار است فقط مقدار کمی مبرّد اضافه شود ، بعد از گذشت چندثانیه شیر سرویس مکش را ببندید و حدود 5 دقیقه سیستم را به حال خود بگذارید تا متعادل شود. در صورتی که کمبود گاز سیستم هنوز مرتفع نشده است ، این عملیات را مجدداً تکرار کنید.
اگر سیستم در وضعیت اضافه شارژ قرار دارد ، ‌مقدار کمی از مبرّد آن را از طریق دهانه مخصوص نصب فشارسنج واقع بر شیر سرویس مکش کمپرسور تخیه و کمی صبر کنید تا سیستم متعادل شود . تخلیه مبرّد را آن قدر ادامه دهید تا سیستم در وضعیت کم شارژ قرار بگیرد . حال با استفاده از دستورالعمل ارائه شده در قسمت قبل ، شارژ سیستم را کامل کنید.

لینک دانلود مستقیم نرم افزار آموزشی پکیج شوفاژ دیواری "نسخه اندروید"3ورژن

لینک دانلود مستقیم  نرم افزار آموزشی آبگرمکن دیواری "نسخه اندروید"3ورژن

لینک دانلود مستقیم نرم افزار آموزشی تعمیر یخچال های خانگی "نسخه اندروید"1ورژن

لینک دانلود مستقیم نرم افزار آموزشی تعمیر لوازم خانگی "نسخه اندروید"

لینک دانلود مستقیم نرم افزار آموزشی کولرگازی اسپیلت "نسخه اندروید"


نرم افزارهای تاسیسات : کاری از علیرضا حدادی