معرفی سیستم گازی سرمایش و گرمایش مرکزی (GHP)

Gas Heat Pump Air Conditioning System




GHP یک سیستم هوشمند است که دارای عملکردی کاملتر از یک سیستم VRF الکتریکی معمولی (EHP)می باشد (فن آوری VRF  Variable Refrigerant Flow ) به خوبی شناخته شده است، و متخصصین با الزامات و روشهای نصب و راه اندازی آن آشنا هستند . در سیستمهای EHPکه مبتنی بر موتورهای الکتریکی هستند، معمولا یک منبع تغذیه سه فاز طراحی شده است . کمپرسور به طور معمول  96 ٪ از انرژی الکتریکی را در واحد خارجی ( Outdoor unit )مصرف می کند، 4٪ باقی مانده صرف فن ها و سیستم کنترل می شود.

 جی اچ پی به جای استفاده از نیروی برق برای کار کمپرسور از نیروی ایجاد شده توسط یک موتور احتراقی درون سوز شبیه به موتور خودروی چهارسیلندر استفاده می کند ، این موتور با عملکرد خود در دورهای متفاوت مشابه اینورتر در سیستم الکتریکی بر اساس مقدار نیاز واحدهای داخلی ، دور کمپرسورهایی را که مستقیما به آن کوپل شده اند را کنترل و تغییر می دهد. تغییرات دور موتور توسط یک سیستم میکرو کامپیوتر کنترل می شود و عملکردی مشابه اینورتر در سیستم EHPرا دارد.عملیات ایجاد سرمایش GHP کاملا مشابه و دارای همان کارایی یک سیستم EHPاست، یعنی نیازهای سرمایشی مجموعه ای از واحدهای متصل شده به محیط داخلی(( Indoor units را با کمپرسورهای سرعت متغیر تامین می کند.

اما عملیات های ایجاد گرمایش کاملا بهبود یافته است ، در فصل زمستان در شرایط محیط بسیار سرد ، عملکرد گرمایشی سیستم GHPبه نحو موثری نگهداری می شود، زیرا حرارت اتلاف شده ناشی از موتور به عنوان یک منبع حرارتی ثانویه به منظور افزایش راندمان خروجی پمپ گرمایشی مورد استفاده قرار می گیرد . بنابر این کاهش راندمان سیستمهای EHP در شرایط محیطی بسیار سرد در سیستم GHP مشاهده نمی شود . در سیستم GHPاز طریق یک مبدل حرارتی، انرژی حرارتی حاصل از گرمای موتور به مایع مبرد انتقال داده می شود و در نتیجه COPعملکرد پمپ حرارتی افزایش می یابد. علاوه بر این، وجود مبدل حرارتی ، سیستم را بی نیاز از سیکل یخ زدایی می کند، بنا براین GHPمی تواند 100  % کارایی گرمایشی را ارائه نماید و از آنجا که منبع حرارت ثابت است، زمان لازم برای رسیدن به گرمای مطلوب از لحظه استارت اولیه نیز کاهش می یابد.

سیکل گردشی سیستم GHP به صورت پمپ حرارتی است این سیستم قابلیت سرمایش یا گرمایش ساختمان را به اقتضای فصل دارد . این سیستم اساسا یک واحد تبرید بوده که می توان از طریق یک شیر مخصوص مسیر سیال مبرد را در آن تغییر داد و اواپراتور آنرا به کندانسور یا بالعکس تبدیل نموده . بدین ترتیب هوا در عبور از روی کویلی که در تابستان نقش اواپراتور را بازی می کند، خنک شده و در زمستان با گذر از روی همین کویل که توسط شیر مخصوص تبدیل به کندانسور شده است، گرم می گردد.

 این دستگاه با بهره گیری از تمامی مزایای سیکل تراکمی و رفع کلیه محدودیت های آن، این روش را به عنوان کم مصرف ترین سیستم تهویه مطبوع حال حاضر ایران معرفی می نماید. یکی از نکات چشمگیر GHP این است که این سیستم، سرمایش و گرمایش را با سرعت بیشتری می تواند فراهم کند. خصوصا در حالت گرمایش که حرارت حاصل از موتور را به سیکل تبرید اضافه می کند. استفاده از این حرارت که معمولا به هدر می رود فواید دیگری چون عدم احتیاج به سیکل یخ زدایی در بر دارد که موجب می شود در شرایط آب و هوایی خاص و محیط هایی که به 25 درجه سانتی گراد زیر صفر می رسند، کارآمد باشد. سیستم های GHP همچنین قابلیت استفاده به صورت سیستم آبی( چیلر) را دارا می باشند.

GHP سیستم مجهز به کمپرسورهای اسکرال است .

کمپرسورهای دور متغیر که معمولاً در ظرفیت های بالا مورد استفاده قرار می گیرند ، به دلیل تغییر دور کمپرسور در آن مصرف انرژی کنترل شده و بسته به نیاز شرایط محیطی دور آن کم یا زیاد شده و درنتیجه مصرف انرژی آن تا 60درصد کاهش یافته و گاز مبرد درآن از نوع جدید 410R  استفاده می شود. . از مهمترین مزایای این کمپرسور ها راندمان بالا – صدای کم و طول عمر زیاد آن می باشد ولیکن قیمت بالاتری نسبت به سایر کمپرسورها دارند. لازم به توضیح است کمپرسور اسکرال به دلیل قدرت بالا در فاصله لوله کشی بین پانل و کندانسور بیشترین میزان را می تواند پوشش دهد.

نیروی لازم برای حرکت کمپرسورها توسط یک موتور درون سوز که با استفاده از انرژی گاز طبیعی کار می کند تامین می شود، این به این معنی است که سیستمهای بزرگ گرمایش و سرمایش را  می توان در ساختمانها با تامین برق محدود راه اندازی کرد . انرژی برق در سیستم GHP  فقط برای فن ها و سیستم کنترل و فرمان هوشمند مورد نیاز است، این مقدار در مقایسه با حداقل های مصرف برق مورد نیاز در سایر سیستمها از جمله EHP  چیلر و یا انواع دیگر ، سیستمهای سرمایش/گرمایش بسیار ناچیز است.  اضافه نمودن این محصول به سبد کالای تهویه مطبوع صنعتی سبب تامین و ارائه راهکار های گسترده تری در زمینه تاسیسات ساختمان با برند ال جی گردیده است .


لینک دانلود مستقیم نرم افزار آموزشی پکیج شوفاژ دیواری "نسخه اندروید"3ورژن

لینک دانلود مستقیم  نرم افزار آموزشی آبگرمکن دیواری "نسخه اندروید"3ورژن

لینک دانلود مستقیم نرم افزار آموزشی تعمیر یخچال های خانگی "نسخه اندروید"1ورژن

لینک دانلود مستقیم نرم افزار آموزشی تعمیر لوازم خانگی "نسخه اندروید"

لینک دانلود مستقیم نرم افزار آموزشی کولرگازی اسپیلت "نسخه اندروید"


نرم افزارهای تاسیسات : کاری از علیرضا حدادی


درگرمایش از کف ارتفاع کف از روی لوله ها تا کف قابل استفاده چقدر است؟

تفاوت منیفولد برقی و دستی در چیست ؟

استفاده از رادیاتور ارزانتر است یا گرمایش از کف

ازچه نوع لوله هایی درگرمایش از کف استفاده میشود

میگویند گرمایش از کف سرطانزاست نظرشماچیست

گرمایش از کف بهتر است یا رادیاتور

چرا گرمایش از کف دارای استاندارد نیست

آیاگرمایش از کف باعث پوکی استخوان میشود

گرمایش ازکف باعث باردار شدن پرز قالی میشود ؟

معرفی سیستم های گرمایش از کف 1 گرمایش از کف

معرفی سیستم های گرمایش از کف 2 آشنایی با سیستم های گرمایش از کف

معرفی سیستم های گرمایش از کف 3 انواع روش گرمایش از کف

معرفی سیستم های گرمایش از کف 4 مزایای سیستم گرمایش از کف

معرفی سیستم های گرمایش از کف 6 روشهای کنترل دما در سیستم گرمایش کف

معرفی سیستم های گرمایش از کف 7 منبع تامین کننده حرارت

دانلود جزوه pdf گرمایش از کف محاسبات بازدهی حرارتی