چیلر اسکرال چیست؟

یکی از انواع کمپرسور که امروزه در دنیا شدیداً مورد توجه قرار گرفته، کمپرسور های اسکرال می باشند.
این کمپرسور ها از دو حلزون که یکی ثابت و دیگری متحرک است تشکیل شده است. حرکت حلزون متحرک باعث فشرده شدن گاز بین این دو شده و فشار لازم را در خروجی ایجاد می کند. این نوع کمپرسور ها دارای مزایای فراوانی می باشند که باعث جایگزین شدن آنها بجای کمپرسور های رفت و برگشتی شده است که برخی از مهمترین این مزایا بشرح زیر است:

1- طول عمر بالا و نگهداری آسان :

این نوع کمپرسور ها پایین ترین نرخ خرابی (Failure Rate ) را در بین سایر انواع کمپرسور ها دارند و نگهداری آنها بسیار ساده است. این مهم بدلیل وجود خصوصیات زیر بدست آمده است:
الف- تعداد قطعات متحرک کمتر نسبت به سایر انواع.
ب- مقاومت در مقابل بازگشت مایع به کمپرسور (که یکی از بزرگترین علت های خرابی در کمپرسور های رفت و برگشتی است)بدلیل عدم وجود (Valve plate) و همچنین روش متراکم کردن گاز در این نوع کمپرسور ها.
ج- گشتاور استارت پایین ، زیرا این نوع کمپرسور ها بدلیل روش خاص متراکم کردن گاز عملا بدون بار راه اندازی می شوند.
د- سیستم های حفاظتی الکترونیکی داخلی برای موتور.
و- سیستم حفاظتی داخلی در مقابل دمای بیش از حد ورودی.

2 - کارکرد آرام، بدون صدا و لرزش:
کمپرسورهای Scroll کم صداترین کمپروسور ها در محدوده کار خود می باشند بطوریکه صدای تولید شده توسط آن ها در مقایسه با کمپرسور های بسته رفت و برگشتی 60dbکمتر است، همچنین بدلیل ماهیت چرخشی کار، این کمپرسور ها در مقایسه با حرکت رفت و برگشتی در کمپرسورها تقریبا بدون لرزش هستند.

3- داشتن COPبالاتر از3 :
COP 
این کمپرسور ها نسبت به انواع دیگر به مقدار قابل ملاحظه ای بیشتر است، بطوریکه در برخی موارد در مقایسه با کمپرسور های رفت و برگشتیCOP آن ها تا حدود 20 درصد بالاتر است، این به معنی مصرف برق کمتر و نیاز به کندانسور کوچکتر در تناژ مساویست.

http://www.ashenatech.com/tahvieh/images/chiller-scroll-1.jpg

4- 
چیلر هوایی مدولار (Modular Air-cooled Chiller) :
علاوه بر تمام موارد ذکر شده، در اینگونه چیلر ها نحوه عملکر بصورت قدم به قدم است.به این معنی که اگر میزان مصرف کمتر باشد، کمپرسور تماماً زیر بار نرفته و مرحله به مرحله باافزایش مصرف،تمام ظرفیت کمپرسور زیر بار خواهد رفت،که اساسی ترین مزیت این کار صرفه جویی در میزان مصرف برق میباشد.
در اینگونه چیلرها نیازی به برج خنک نیست و کندانسور هوایی جایگزین برج خنک کنده گشته است که این موضوع در مناطق مرطوب از آنجا که برج خنک کننده به خوبی جواب نمی دهد بسیار حائز اهمیت می باشد.

لینک دانلود مستقیم نرم افزار آموزشی پکیج شوفاژ دیواری "نسخه اندروید"3ورژن

لینک دانلود مستقیم  نرم افزار آموزشی آبگرمکن دیواری "نسخه اندروید"3ورژن

لینک دانلود مستقیم نرم افزار آموزشی تعمیر یخچال های خانگی "نسخه اندروید"1ورژن

لینک دانلود مستقیم نرم افزار آموزشی تعمیر لوازم خانگی "نسخه اندروید"

لینک دانلود مستقیم نرم افزار آموزشی کولرگازی اسپیلت "نسخه اندروید"


نرم افزارهای تاسیسات : کاری از علیرضا حدادی